nav-left cat-right
cat-right

Kryteria banku

O kartach kredytowych i ich zaletach coraz częściej wspominają nie tylko ich zwykli użytkownicy, ale również ekonomiści. Duże zainteresowanie, jakie wzbudza ta tematyka, przyczyniają się do tego, że karta kredytowa staje się rozwiązaniem coraz mniej tajemniczym i coraz bardziej atrakcyjnym. Warto dowiedzieć się zatem, co powinniśmy zrobić, aby wejść w jej posiadanie.

Już na wstępie warto zwrócić uwagę na to, że żaden bank nie wyda nam karty kredytowej bez naszej wiedzy, jeżeli zatem jesteśmy nią zainteresowani, musimy złożyć stosowne dokumenty. Wniosek o wydanie karty kredytowej nie musi być zresztą wcale składany w banku, w którym posiadamy konto oszczędnościowe, choć oczywiście musimy liczyć się z tym, że macierzysta placówka może przygotować nam szczególnie atrakcyjną ofertę ograniczając do minimum niezbędne formalności.

Samo wypełnienie wniosku nie jest skomplikowane, a postęp technologiczny sprawia, że możemy przesłać go do wybranego przez nas oddziału banku przez Internet albo zasygnalizować zamiar ubiegania się o kartę kredytową w czasie trwania rozmowy telefonicznej.

Podczas wizyty w banku należy mieć przy sobie dokument potwierdzający naszą tożsamość, a niekiedy również zaświadczenie o zarobkach. Każdy bank określa samodzielnie kryteria, w oparciu o które będzie wydawał decyzję o przyznaniu karty kredytowej, jeszcze przed złożeniem w nim wizyty warto więc zapoznać się z nimi.

Instytucje finansowe odchodzą już od praktyki domagania się od klienta licznych dokumentów i zaświadczeń, coraz częściej interesują się jednak nie tylko aktualnymi dochodami, ale również historią kredytową osoby, która decyduje się na skorzystanie z ich usług. Karta kredytowa nie może zostać wydana klientowi, który już teraz nie radzi sobie z wywiązywaniem się z nałożonych na siebie zobowiązań, żaden bank nie chce bowiem działać na własną szkodę.

Przyjęcie wniosku o wydanie karty kredytowej przez pracownika banku nie jest zresztą tożsame z wydaniem pozytywnej decyzji. Na tą ostatnią czeka się nawet do czternastu dni roboczych, bank zastrzega sobie bowiem prawo do weryfikacji informacji zawartych w przedłożonych mu dokumentach. W przypadku wydania decyzji odmownej klient może dociekać powodów, dla których nie przyznano mu prawa do posługiwania się kartą kredytową. Warto to robić, niekiedy bowiem decydujące są błędy formalne pojawiające się w składanym wniosku.

Opinie i pytania

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *